De Tijd-Lijn App

Het onderzoek naar het verkorten van de gepercipieerde wachttijd heeft geresulteerd in een app die de patiënt in realtime informatie toont over zijn/ haar persoonlijke wachttijdtraject. De app is gebruiksvriendelijk en geschikt voor een brede doelgroep. Direct na aanmelding wordt door het UMC Utrecht informatie over de app naar de patiënt verzonden. In deze brief/flyer wordt uitgelegd wat de functie van de app is en hoe deze gedownload kan worden. In de app is het wachttijdtraject gevisualiseerd middels een tijdlijn die in realtime laat zien in welke fase van het traject de patiënt zich bevindt. Wanneer een update wordt toegevoegd aan de tijdlijn verschijnt meteen een pushmelding op de smartphone van de patiënt. Deze pushmelding stuurt de patiënt door naar de app omdat daar: net een update over nieuwe gebeurtenissen in het traject is geplaatst (meldingen gedurende het hele wachttijdtraject); instructies klaar staan voor de patiënt waarmee deze mogelijk zelf de wachttijd kan verkorten (DIY melding, zoals zelf achter de aanvullende informatie van verwijzer aangaan); een instructievideo klaar staat over de afdeling waar de patiënt voor aangemeld is (melding na plaatsing op wachtlijst door inhoudsdeskundige wanneer aanvullende informatie is ontvangen); een video klaar staat die de patiënt laat zien wat hem/haar te wachten staat bij de komende afspraak (melding 4 weken voor de afspraak); een lijst is geplaatst over wat de patiënt mee moet nemen naar het UMC Utrecht (melding 7 dagen voor afspraak en op de dag van de afspraak); informatie over de route naar het UMC Utrecht en de afdeling geplaatst is (melding 3 dagen voor de afspraak en op de dag van de afspraak). De app toont geanimeerde filmpjes in vrolijke cartoonstijl zodat deze geschikt zijn voor alle leeftijden. Deze filmpjes geven informatie over: inloggen met DigiD; digitaal machtigen van anderen; gebruik van het patiëntenportaal; invullen van de vragenlijst; de intake; de mogelijke diagnose; en vervolgstappen.

De agendafunctie in de app geeft komende afspraken weer en geeft de patiënt de mogelijkheid om zelf afspraken in te plannen of te verzetten. De ‘help’ functie bevat de standaard uitleg van de app, de meest gestelde vragen en een helpfunctie waarmee de patiënt een bericht met een vraag kan verzenden naar het Advies- en Aanmeldteam van de afdeling.

Update 06-2018: BLOG: De aanvraag voor de SIA Take-off Subsidie van €25.000,- voor het haalbaarheidsonderzoek is gehonoreerd!
Update 07-2018: Lees op mijn BLOG meer over onderstaande Pitch video voor de Ureka Mega Challenge van het UMC Utrecht 2018!

Update 10-2018: Bekijk de Tijd-Lijn App pagina op de site van het UMC Utrecht HIER.

Ureka Mega Challenge 2018 pitch  |  A. van Turnhout (MA), Dr. M. Somers (MD, PhD, MBA)  |   De Tijd-Lijn App

Anne van Turnhout  |  's-Hertogenbosch, Nederland  |  Info@annevanturnhout.nl  |  +31 6 30 53 59 70  |  KvK: 65521277